25.06.2004 22,221 Views

Tomáš Šustr
Miloš Bedi
______________________________________________________________
41-zlyzovanie_spisskeho_stitu.jpg Keďže tohtoročná zima v Tatrách nemienila tak skoro ustúpiť vyrážame 4. 6. 2004 podvečer na Térycho chatu aj s lyžami. Cieľom je zlyžovať ešte nejakú peknú cestu na rozlúčku so snehom. Ešte v piatok večer po rozhliadnutí sa v okolitom teréne vyberám ako zajtrajší cieľ Spišský štít. V jeho SZ stene vedie pekná dlhá cesta, ktorá z vrcholového mierne exponovaného platá prechádza do žľabu, ktorý začína strmým zúžením (šírka 3-4m, so strmosťou 45-47 st.). Za zúžením nasleduje trochu členitý ale pekný dlhý žľab cca 40 – 45 stupňov. Cesta má prevýšenie cca 460 m a klasifikáciu S IV.
Kedže počasie nie je ideálne a na obed hlásia už búrky tak ráno o 6:00 vyrážame z Térynky. Kúsok za chatou už je dostatok snehu a tak nasadzujeme pásy a vyrážame 41-03.jpg
41-04.jpg výstup hangom pod baraním sedlom smerom k nástupu do žľabu absolvujeme ešte na pásoch.
žľabom už pokračujeme na pešo s lyžami na batohu 41-05.jpg
41-06.jpg Pohľad do žľabu na ktorý sa už tešíme na spiatočnej ceste
krátky oddych pri výstupe žľabom 41-07.jpg
41-08.jpg Záverečný traverz na vrchol cez vrcholové plató
Celá partia na vrchole. Dávame krátky oddych a potom už obúvame lyže 41-11.jpg
41-10.jpg Pohľad do vrcholovej časti, ktorou si vychutnávame lyžovačku smerom k žľabu. Len sneh tu bol veľmi nestabilný a neustále padali malé lavínky spod naších lyží a tak s malými obavami sme sa presúvali cez toto plató do žľabu.
V druhej polke žľabu. tu si už bez akýchkoľvek obáv vychutnávame oblúky. 41-13.jpg
padajúce malé lavínky tažkého mokrého snehu nám občas zákerne podrážali lyže. 41-17.jpg
41-barania_straznica_2.jpg Po zlyžovaní Spišského štítu sa nám ešte nechcelo na chatu a tak sa presúvame do sedla Baraních strážnic za ďalšou lyžovačkou
presun popod Baranie rohy do sedla Baraních strážnic. 41-18.jpg
41-19.jpg výstup žľabom
pod Baraními strážnicami 41-20.jpg
41-21.jpg ešte záverečné metre výstupu a sme hore.