2.07.2004 23,381 Views

Tomáš Š.
Tomáš N.
______________________________________________________________
42-03.jpg Martin-Busch hutte 2501 m – naše víkendové pôsobisko. Na prvý júlovy víkend si dávame rozlúčku so snehom v Otztalskych Alpách. v piatok 2.7. poobede vyrážame smer Vent. Večer o 22:00 odstavíme auto pri poslednom hotelíku vo Vente cca 1900 m.n.m. a už nas čaká len nočný výstup na Martin-Busch hutte v 2501 m. Absolvujeme pohodovú 3 hodinovú šlapačku a o jednej v noci sa už vo winterraume napchávame oneskorenou večerou a ukladáme sa na spánok.
Similaun – náš sobotnajší cieľ a trasa zjazdu ktorú sme si parádne vychutnali 42-01.jpg
42-02.jpg Hintere Schwärze – lyžovačka z neho prišiela na rad v nedeľu
dostať sa na ľadovec znamenalo ráno absolvovať nepríjemny výstup cez Marzellkamm – cca 3 hodiny v lyžiarkach na horucom slnku, po lúkach, sutiach a skalných rebrách. 42-04.jpg
42-07.jpg naš cieľ – Similaun je už na dohľad, aj keď tu ešte netušíme aky nekonečný bude výstup na neho.
krátky oddych pod Similaunom. ešte kúsok na ľadovec a konečne už môžme obuť pásy. 42-09.jpg
42-10.jpg Similaun – pohľad na severnú stenu
pohľad z Marzellkammu na ľadovec Marzellferner. Vzadu náš další cieľ Hintere Schwärze. 42-11_copy.jpg
42-12.jpg vystup cez Marzellkamm k ladovcu.
vystup cez Marzellkamm 42-14.jpg
42-15.jpg cela banda na vrchole Similaunu, po umornom cca 5 hodinovom vystupe z Martin-Busch hutte.
Ivana pri zjazde so Similaunu 42-16.jpg
42-17.jpg Rudo pri zjazde so Similaunu
kratky oddych po zlyžovani z vrcholu Similaunu na spodné plató. Tu rozmýšľame ktorým SV “žľabom” by to šlo dole na ľadovec 42-18.jpg
42-19.jpg tu sme to teda vyskusali, v časti SV steny Similaunu v cca 50 stupnovom svahu po prvom obluku rozhodujeme pre vytraverzovanie naspäť do ľahších časti pre lavinozny a miestami zladovateli teren.
oddych pod Similaunom 42-20.jpg
42-22.jpg zjazd na ľadovec – ľahšou variantou v SV strane Similaunu ako sme pôvodne planovali, tu už nebol taky lavinozny terén.
lyžovačka dole na ľadovec bola perfektná. 42-23.jpg
Na zostupe si obzerame zajtrajší cieľ – Hintere Schwärze. 42-27.jpg
42-30.jpg zostup nám spríjemnujú aspoň nádherné výhľady.
nedeľnajšie ráno – a zas výstup a lezenie v lyžiarkach cez Marzellkamm 42-31.jpg
42-33.jpg Hintere Schwärze pred nami, aj keď hmla nám v tento deň trochu kazila výhľady.
záverečný výstup na Hintere Schwärze 42-37.jpg
42-38.jpg lyžovačka dole z vrcholu Hintere Schwärze
podvečer nás čakal výstup cez sedlo pod Marzelkammom a zlyžovanie na taliansku stranu na Similaunhutte (3019 m), kde sme sa rozhodli straviť noc do pondelka. 42-39.jpg
42-40.jpg večerný pohľad na Similaun z talianskej strany zo Similaunhutte.
ako vždy…. večerná pohoda na chate 42-41.jpg
42-45.jpg Similaun hutte (3019 m) na talianskej strane. Je to privatna chata takže OAV tu neplatía a noc tu stoji 15 eur, čo nás nemilo prekvapilo oproti nocľahu na Martin-Busch hutte kde na OAV sme to mali za 6 eur a ubytko a služby na chate boli rovnake